fredag 21 februari 2014

Way Out West 2014

Brukar fasa inför varje års upplaga av Way Out West för har blivit så kräsen vad gäller musik på sistone och det har eskalerat till en sorts rädsla för att någon dålig eller medioker artist skall komma att bli hypad i lagom timing för när Sveriges musikfestivaler börjar vakna till liv under den sena vintern. Way Out West har ju alltid legat mig varmt om hjärtat för att festivalen verkligen bokar artister av högsta klass, artister som ingen annan hört förut och lite av det som vi redan hört, men som vi inte trodde skulle bokas (Kraftwerk, Blur, Prince m.fl). Men oavsett hur många artister som jag ansett inte ska ha spelat på Way Out West, så har alltid den slutliga affischen varit så sprängfylld med bra artister, så jag antar att jag bara är väldigt nojjig över att de väljer "fel musik"....vad det nu kan vara. 

Men festivalen har börjat arta sig och de senaste veckorna har lite artister tillkommit till festivalens line-up (Har inte haft tid att skriva) och jag måste säga att jag är positivt överraskad. Några av de artister som jag velat se under en tid har blivit bokade och det känns ungefär som att ha blivit bönhörd. Bland dem artisterna så återfinns: 

I break Horses
Machinedrum
Blood Orange
Forest Swords
Röyksopp/Robyn
Slohmo 

Är väldigt glad över det faktum att det redan har tillkommit sex artister som jag vill se och jag ser faktiskt ljust på årets line-up. Vilka vill du se i årets upplaga av Way Out West? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar